Monday, April 18, 2011

Meus 25 anos em Barcelona (My 25th Birthday in Barcelona)

At Parc Guel with Dany

Flamenco Dance

My next birthday dress

Dany and me

My 25's birthday cake

I landed in Barcelona's airport at 9 pm, but as I got distracted reading a book that a friend gave me as a birthday present (Les Vaisseaux du Coeur - a novel of breathtaking by the way) I missed the train stop twice and arrived in my friends place at 12 am.

Resuming, I started celebrating my birthday at the day after (I know...) but as I was in one of the best lounge clubs of Barcelona (http://www.cdlcbarcelona.com/) surround of a nice ambiance and nice folks, who would care about this small detail?!

At the day after, I met my dear Brazilian friend Danielle at Plaça Catalunya and, we went to have a Japanese lunch (you pay 12 euros and eat as much as you want!), make some shop and ended up at a very thriller Flamenco concert.

Each followed day was more and more wondrous: the architecture of Gaudi, the beach, the streets, the 'underground' shops, the people, the language and four days were not definitely enough to see everything and I am already booking my return!!

___________________________________________________________

Eu aterrissei no aeroporto de Barcelona às 9 horas da noite, mas como eu me distraí lendo um livro que um amigo me deu de presente de aniversário (Les Vaisseaux du Coeur - um romance de tirar o fôlego, por sinal), acabei perdendo a parada do trem por duas vezes e cheguei à casa dos meus amigos apenas à meia-noite.

Resumindo, eu comecei a comemorar meu aniversário no dia seguinte (sem comentário!) mas como eu fui para um dos melhores lounge clubes de Barcelona (http://www.cdlcbarcelona.com/) de um ambiente agradável e gente bonita, quem se preocuparia com este pequeno detalhe?


No dia seguinte, eu encontrei minha querida amiga brasileira Danielle, na Plaça Catalunya, então fomos almoçar em um restaurante japonês (no qual você paga 12 euros e come à vontade!), fazer algumas compras e ao fim fomos para um show de Flamenco muito emocionante.

Cada dia que se seguiu foi mais maravilhoso: a arquitetura de Gaudí, a praia, as ruas, as lojas alternativas, o povo, a língua e quatro dias, definitivamente, não foram suficientes para ver tudo e eu estou comprando minha passagem de volta!!

No comments: